Saturday 18 June 2011


..love..

Jimat..Jimat..Jimat..
Assalamualaikum w.b.t..

selamat pagi dan selamat berhujung minggu semua..minggu nie nak rilek2 kat umah je la..merehatkan diri setelah penat bekerja..pagi-pagi nie bila perut sudah kekenyangan,,tangan terasa untuk menulis pulak,,..dan terus ambil keputusan untuk wat entry nie..
ok,back to the topik..'JIMAT' ya..jimat..itulah yang ada di fikiran aku sekarang..mulai hari nie aku nak berjimat cermat dan mula belajar nak simpan duit..sebelum-sebelum nie duit yang aku dapat setelah penat lelah bekerja,,aku melabur untuk enjoy je..tak pernah terfikir nak simpan dan buat simpanan langsung..dulu pernah la jugak aku merancang..tapi hampeh jer..yang pastinya aku teramat-amat lah boros..sampaikan duit gaji kejap je lesap..huhu..
bukan boros beli benda bukan-bukan.tapi duit-duit tu semua habis aku buat beli kasut,,kasut dan brg sahaja,..tak de benda lain aku beli,..yang ada di fikiran aku bila dapat gaji,hanyalah handbag dan kasut je..tak habis-habis..nie la tabiat buruk yang memang aku tak leh ubah sampai sekarang.kalau beli aku pakai tak pe,,nie aku beli,pakai sekali dua,,aku biarkan berhabuk kat dalam bilik,,tak pun bagi kat anak sedara aku..huhu..da namanya perempuan..tak sah kalau tak boros..dan mulai hari nie aku cuba untuk ubah perangai aku supaya tak boros lagi..insyaallah..


No comments: