Wednesday 14 December 2011

bila bercinta...dia semakin menjauh..

Assalamualaikum w.b.t

maaf bila ku tidak sempurna..aku hanyalah insan biasa yang perlukan cinta..aku juga insan biasa yang perlukan kawan...tapi.....kenapa bila menjangkau alam bercinta kenapa 'sahabat' itu perlu menjauhi??
aku juga manusia yang terlalu rapuh bila bermain dengan soal hati dan perasaan,.
Tapi..sebagai manusia biasa,salahkah kalau kita bercinta tapi dalam masa yang sama kita berkawan...?hanya sebagai kawan,tak lebih dari itu.. kenapa kawan itu perlu menjauhi bila kita sudah punyai cinta..?manusia nie memang cukup aneh..perasaan dan tindakan yang tak tercapai akal kita nak fikir..walaupun begitu,kamu tetap kawan..sekali berkawan,..selamanya tetap kawan.jangan sesekali memusnahkan persahabatan yang terjalin..
Maaf sekali lagi andainya aku buat kamu terluka..berkawan dan bercinta banyak perbezaannya..tapi kedua-duanya amat penting bagiku...Ape-ape pun..selitkan kawan itu dengan kejujuran dan keikhlasan dalam hatimu..bukan mengharapkan suatu balasan..aku mesra denganmu bukan bermakna aku cinta..aku senang denganmu bukan bermakna kamu telah mewarisi hatiku..tapi..itu cuma sayangnya seorang kawan..biarlah kawan itu tetap lekat sebagai kawan..
jangan sesekali bandingkan kawan dengan cinta kerana ia terlalu jauh berbeza...love yourself..!! fullstop!

No comments: